Jižní Amerikou na kole - 38. den - Ráno jsem začal..

28. 01. 2013 23:59:40
..jak jak jinak - prohlídkou soukromého pivovaru El Bolson, který byl přímo v kempu. Nikterak jsem to nepřeháněl. Nakouknul jsem do každé místnosti, každého pozdravil, koupil si tričko na památku a zašel na firemní záchod, neboť v kempu bylo tradičně plno. Na rozloučenou jsem všem vysvětlil, že pocházím z pivního království a že kdyby jejich pivo nestalo tolik peněz, tak bych jim ukázal čáry máry s pivem. Ale bohužel. Třetinka za stovku... papá! Odjel jsem na informace, aby mi doporučili cestu na jih. Měl jsem varianty do města Trevelín po věhlasné asfaltové routě 40, nebo zahnout po padesáti kilometrech do národního parku Los Alerces a rozdat si to s kamením a šotolinou na sedmdesáti kilometrech. Šotolinovou variantu jsem si duševně nechtěl připustit, no bohužel, kde jsem otevřel hubu, všude mi dávali najevo, že pokud minu park Alerces - budu si to nadosmrti vyčítat.


Dal jsem si café na rozmyšlenou s vědomím, že do křižovatky dvou cest mám pořád dost času. Posledním obchodem na trase byl obchod s outdoor potřebami a já se zaradoval, neboť ve výloze jsem viděl tričko,po kterém opravdu silně pasu. Je na něm vyobrazeno logo route 40. Bohužel bylo až příliš drahé, tudíž jsem jej nechal ležet a odešel z obchodu. Už už jsem se chystal odjet, když přiběhla majitelka obchodu a valila na mne něco tou jejich matlaninou. Dával jsem si vše do kontextu a jelikož mluvila o triků a o moji řídítkove brašně, ryze česky pomyslel jsem si, že mi chce triko věnovat. "o neeeee, to nemohu přijmout" a objal jsem ji. Ani tak nepolevila v prosbách a otevírala mi brašnu.. Sakra, že by chtěla koupit moji brašnu? Nechápal jsem v tu chvíli nic.... v tom mi počala vyhazovat věci z brašny a tu mi to došlo. Do prčic, ona si myslí, že jsem to triko čmajznul! No fakt! Vzal jsem ji kolem ramen a odtáhnul do obchodu s trikem na stole... Řekla jen "aha"...a to bylo vše.

Na jednu stranu jsem byl vzteky na mrtvici, ovšem vnitřně jsem se musel smát svému smýšleni, kterak to na ní muselo působit, když jde usvědčit zloděje a ten ji místo útěku objímá a hustí do ní " neeee, to nemohu přijmout"... Cesta se kroutila nahoru dolů a já cítil po dlouhé době v nohách únavu. Pozná se to lehce. Prostě, že často piju, nebo jím. Myslím, že to tak dělají děcka.... když se jim něco nechce, tak předstírají že mají žízeň, hlad, že musí na záchod.... no to jsem byl celý já. Cesta i výhledy začínaly být ohrané a já potřeboval zabavit mozek. A najednou jsem stál na rozdělovníku cest a neváhal ani vteřinu. Routa 40 odbočovala z hor na pampu, tudíž já raději zvolil směr zpět do hor, do osady Cholila a národního parku. A že to bylo rozhodnutí správné, se ukázalo po desíti kilometrech, kdy k neskutečně malebné krajině přibyl na cestě neskutečně malebný kluk z Izraele, jménem Moy.... což je vlastně Mojžiš. Byl na kole teprve druhý den a startoval z Barilloche. Jel velice umravněným tempem a stylem, neboť to byla jeho první cesta v životě. Byl jsem z něj štěstím bez sebe. Znal Češko, mluvil anglicky, donutil mě zvolnit a těch třicet kilometrů do Cholila uteklo jako nikdy.



Rozdíl mezi námi dvěma byl pouze v tom, že on měl na cestu přes dva měsíce a mohl se tudíž courat jako jako pán. V Cholila oficielně končil asfalt a já mohl jako starý harcovník ukázat Mojžíšovi z kopce nad Cholilou, kterým směrem pojedeme dál, neboť z lesů v dáli až po obzor byla vidět mračna prachu. Mojžíšova tvář bledla a když se na benzínce optal na podrobnosti a bylo mu zděleno, nechť si raději vyrobí z něčeho roušku, jinak zhyne na písek v plicích a na tvrdé šušně.... rozhodnul se, že raději zůstane na noc ve městě. Rozloučili jsme se tedy v podvečer a já se vrhnul se šátkem přes pusu do víru velkoměsta, směr národní park. Bylo devět večer, tudíž doprava upadala a já měl možnost najet dvacet kilometrů po kamení.


Bohužel jsem nemohl najít místo na spaní. Blížila se jedenáctá, viděl jsem špičku svého nosu, ovšem ne jezero, které bylo na mapě. Cesta se stále vlnila nahoru a já najednou uviděl malé místo u řeky. Projel jsem kupodivu otevřenou branou pro dobytek a mezi kravěnci si postavil stan. Vůně chléva a komáři mi pomáhali usnout spánkem spravedlivým.... když tu najednou v jednu ráno uslyšel sem vyhoněný motor do otáček, na pastvinu vletělo auto a někdo počal zavírat bránu. Popadnul jsem nůž i slzný plyn v očekávání rozmluvy chlap versus ospalej chlap. Šel přímo ke stanu, autem svítil přímo na mě, viděl jsem jeho klobouk a ostře řezané tváře. Na chladiči auta měl býčí rohy a já proti němu vypadal jako bobek i s bobem. Přesně tak jsem si ho představoval. Nekompromisní honák dobytka protivá smradlavci z Česka, co montuje dveře. Chrlil jsem na něho důvody, proč jsem mu vešel na pozemek, byť je tam cedule jako vrata a proč nejsem v kempu atd... Myslím, že nechápal vůbec nic. Řekl jen, že v osm otevře bránu.... a dobrou noc. Žaludek jsem měl na vodě.... ale, usínal jsem s pocitem, že za zavřenou branou, s tímhle honákem a kravěnci u hlavy se bude spát dobře... moc dobře


více foto zde

Autor: Pavel Kadlíček | pondělí 28.1.2013 23:59 | karma článku: 12.62 | přečteno: 359x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Cestování

Klára Žejdlová

Italské Velikonoce? V mých vzpomínkách to jsou přátelé, rodina…a obžerství

I když to obžerství bylo prokládané dlouhými procházkami. Aby nám vytrávilo. A abychom nasbírali ingredience pro další vaření...

27.3.2024 v 14:48 | Karma článku: 18.84 | Přečteno: 427 | Diskuse

Miroslav Semecký

Nacházíte ve Španělsku? Používáte aplikaci Telegram? Zpozorněte!

Oblíbená komunikační aplikace ve Španělsku končí. Bude vypnuta (zablokován přístup) v řádu několika následujících hodin. Soudce Národního soudu Santiago Pedraz vydal rozhodnutí, ve kterém nařizuje mob..

23.3.2024 v 17:51 | Karma článku: 17.12 | Přečteno: 579 | Diskuse

Jan Vaverka

Bolívie - 6. díl: Den v La Pazu

La Paz je město jako žádné jiné. Dvoumilionová aglomerace sahající až nad 4000 metrů nad moře, ulice jsou strmé, propojené lanovkami, a kolem obrovská kulturní a sociální diverzita.

22.3.2024 v 8:20 | Karma článku: 16.35 | Přečteno: 231 | Diskuse

Aleš Gill

Střípky z KLDR - Díl 26. - Návrat do paralelního vesmíru

Jsou to téměř dva roky od mého posledního článku o KLDR, a téměř tři roky od mé druhé cesty za nejželeznější oponu, jakou si lze představit. A protože informací z KLDR je kvůli uzavřené hranici málo, mohli bychom se tam vrátit.

19.3.2024 v 8:52 | Karma článku: 16.04 | Přečteno: 472 | Diskuse

Libor O. Novotný

Víkend na bitevním poli ve Waterloo

Chcete důkladně pochopit politické a společenské souvislosti, které vedly k porážce Napoleona, případně se vžít do bojů rozhodující bitvy u Waterloo? Památník bitvy na jejím původním místě vám to umožní.

18.3.2024 v 15:00 | Karma článku: 13.22 | Přečteno: 207 | Diskuse
Počet článků 93 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 726
"..Ahoj. Jmenuji se Pavel Kadlíček. Nikterak nevyčnívám, ani nezapadám. Tam někde v nitru jsem světoběžník, jenž prošel svět snad pětkrát křížem krážem - vždy po zhasnutí lampy na nočním stolku. Pravý světoběžník má mapy v knihovně. Já mám mapy dokonce i na toaletě. Pro všechny případy tam mám i atlas Evropy. Člověk nikdy neví. Jsem ďáblem posedlý cyklista a náruživý muzikant, což je pro duši světoběžníka přímo třaskavá směs. Takto v sedle kola objevuji svět a v hlavě rodí se mi hudba z potěšení. Mé koníčky se vlastně obohacují navzájem. Nestrádám."

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...