Jižní Amerikou na kole - 23.den - Není nad to ..

11. 01. 2013 22:45:44
..podělit se s okolím také o dny volna, neboli o dny, kdy se válím. Já se samozřejmě neválím, ale moje tělo to tak vnímá. Po tolika dnech šlapání mám problém zastavit nohy. I když sem šel ráno pěšky na nákup, měly nohy pořád tendenci dělat polokruhy, jako při šlapání na kole a protijdoucí mě měli za mrzáka a klopili zrak.

Ranní návštěva místního obchodu byla příjemným šokem. Měli vše.... VŠE!! Hrabal jsem se v regálech a bral věci jen tak do ruky. Majitel obchodu mě měl za marťana a ve zmatku mi ani nezapočítal rajče,... možná si myslel, že se ním jako marťan stejně zadusím. No já měl v hlavě jediné. Hned u stanu udělal jsem si vajíčka na cibulce, s párkem, kávou a mlíčkem... Prostě, někdy stačí strašně málo.

San Pedro de Atacama

Byl jsem v kempu skoro sám a rozhodl jsem se udělat pořádkový den. Začal jsem holením. Měl jsem za to, že doba prudké zimy skončila sjezdem do Chile, tudíž vousy šly dolů. To, jak šly dolů pochopí jen chlapi.... případně baby, co na sebe půl roku nedbaly. Napřed jsem se snažil vousy stříhat, pak sekat a nakonec trhat. Uklízecí komando mne pozorovalo nervózně z dálky a připravilo si pytel a deratizaci na můj odchod. To ovšem zmíněné komando nevědělo, že po vousech přijdou na řadu ponožky, boty a oblečení - to vše, drhnuté v umyvadle ucpaném igelitovou taškou. Zprvu jsem volil postup - trenýrky, tričko, kraťasy, ponožky, boty, ale v rámci úspory času sem máchání provedl hromadné, čímž jsem alespoň získal stejný oder od kotníku po krk. Alespoň na mne nepolezou šváby a jiná havěť, neboť v tuto chvíli jsem havěť já. Pak přišlo na řadu kolo a umývání cyklobrašen. Měl jsem k dispozici hadicí, kartáč a fůru času. Kolo jsem zbavil bolivijského nánosu a zalil jej olejem. Poté jsem jej podrbal pod krčkem až udělalo lehounce "VRRRRRR". Ale tohle pochopí jen bajkeři, neboť ostatní si myslí, že kolo nemůže udělat " vrrrrr". Kecy, prostě přes přední brzdu "vrrrrr", že jo, pane Majer! Načež jsem přišel na řadu já a oddal se místnímu bazénu, přičemž jsem vyřizoval teskně telefonáty a maily.

Tohle píšu pro to, abych vás dohnal k nasranosti zimního času v domovině, zatímco já se koulel pod vodou tam a zpátky a slunce mi vysoušelo krovky. Vše dovršila návštěva městečka, které je opravdovým magnetem a perlou. Všude vůkol poušť Atacama, ale San Pedro si jede svůj neúnavný rituál ve stínu stromů. Jedna hospoda vedle druhé, kavárny, bary, obchůdky, bagety, kluci, holky a šest ras psů, válejících se kdemožnĕ a lizajících si koule. Ti jediní si na nic nehráli. Dal jsem presso, toust a s padající tmou se připravoval psychicky na odjezd.

Každá oáza jednou vyschne (kurva, to sem napsal chytře :-). Nastává odjezd do města Calama v poušti a hlavně hon na sehnání nového fotoaparátu. Toť alfa omega dnů příštích. Hrrrrrr na nĕĕĕĕ!!!!

více foto zde

Autor: Pavel Kadlíček | pátek 11.1.2013 22:45 | karma článku: 12.77 | přečteno: 675x

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Jan Tichý(Bnj)

Autem nebo vlakem?

Bývaly doby, kdy jsem měl jasno. Vlakem, jak jinak. Neměl jsem auto ani řidičák. Bydlel jsem v Kolíně. A odtud se dostanete vlakem všude.

23.7.2019 v 21:07 | Karma článku: 11.32 | Přečteno: 204 | Diskuse

Ladislav Větvička

Rusko jednostranně zrušilo vizovu povinnost - česka medjyalni scena se to snaži tajit?

Česka republika měla s Ruskem bezvizovy styk až do roku 2002, kdy zme Rusum museli zavest vizovu povinnost jako sučast bruselskych dohod.

23.7.2019 v 11:11 | Karma článku: 43.40 | Přečteno: 3774 | Diskuse

Jaroslav Babel

Léto roku devatenáctého (7.)

Potřetí v tradičním termínu a prakticky po stejné trase, ovšem s novými cíli. A jestliže jsem dříve čtenáře lákal na bloudění i nečekané příhody, na vše jmenované došlo i tentokrát. Taková byla první cesta léta roku devatenáctého.

23.7.2019 v 9:19 | Karma článku: 7.34 | Přečteno: 136 | Diskuse

Michal Tříska

Evropská Amazonka /2 - Beuron - Ulm

V druhém článku vám ukážu mou ušlou trasu z německé obce Beuron do města Ulm. Vzdálenost mezi těmito místy byla okolo 127 km a šel jsem ji necelých pět dní.

23.7.2019 v 9:00 | Karma článku: 9.57 | Přečteno: 119 | Diskuse

Tomáš Flaška

Boj proti turistům

Posvátná dojná kráva - turisté - začínají jít na nervy již mnoha místům světa a ta vymýšlí, jak je omezit, ne-li se jich zbavit. Naposled např. Barcelona, nebo zavedení "vstupného" do Benátek. To Praha na to jde jinak.

22.7.2019 v 15:47 | Karma článku: 43.58 | Přečteno: 6118 | Diskuse
"..Ahoj. Jmenuji se Pavel Kadlíček. Nikterak nevyčnívám, ani nezapadám. Tam někde v nitru jsem světoběžník, jenž prošel svět snad pětkrát křížem krážem - vždy po zhasnutí lampy na nočním stolku. Pravý světoběžník má mapy v knihovně. Já mám mapy dokonce i na toaletě. Pro všechny případy tam mám i atlas Evropy. Člověk nikdy neví. Jsem ďáblem posedlý cyklista a náruživý muzikant, což je pro duši světoběžníka přímo třaskavá směs. Takto v sedle kola objevuji svět a v hlavě rodí se mi hudba z potěšení. Mé koníčky se vlastně obohacují navzájem. Nestrádám."