Jižní Amerikou na kole - 18. den - Hrát si na čundr ..

6. 01. 2013 20:54:32
..ve výšce 4300 metrů, pokud člověk není yetti ošlehaný větrem, není zrovna juchajda. Vichr dokázal udělat z mého kopulovitého stanu malou kostku, neboli udělal z bytu 3+1 pouze předsíň. Chtě nechtě, musel sem v jednu ráno ven a pomoci provazu upevňovat stan ke kamenům a křoví, abych se neocitnul vzduchoplavbou zpět v La Pazu.

odbočka na laguny - laguna Henionda

Jak jsem tak stál v čepici a rukavicích, zvednul sem hlavu a uviděl tu nebeský hvězdnatou nádheru. Tady jsou hvězdy nejjasnější, obloha nejčistší a ne nadarmo se do této lokality nacpali hvězdobadatelé, ze všech koutů světa. Na Armstronga nebo Lajku by se dalo odtud mávat. Byl jsem vzhůru brzy. Tahle výška mi dělá problémy. Usínání není bůhvíjak rychlé a cítím tlak na plicích. Tři týdny kašlu jako tuberák, což je prý pro výšku normální.

odbočka na laguny - laguna Henionda

Zjistil sem, že mám puchýře ze slunce i na zádech, což je neuvěřitelné přes dvoje oblečení. Povrch mých zad připomínal oblíbené lupající pecky, do kterých se báli zboží.... no moje lupající pecky byly plné vody. Namazal jsem se tedy trojtou vrstvou a vyrazil. Čekal mne výstup k lagunám. Hned po dvou kilometrech kolem mne šplhalo auto s turisty, kteří si bezmezně rádi fotili, kterak tlačím kolo přes kamení do kopce. Pak nechali zastavit a darovali mi bonbóny. Poděkoval sem a tlačil dál. Po chvíli zastavila auto rodina z Kolumbie, která se chtěla vyfotit s kolem. Přineslo to jablka, vodu a coca colu. A tak to šlo po celý den. Auta vozící turisty k lagunám jezdí v intervalech. Někdy prostě dvě hodiny nic a najednou se valí oblaka prachu a já rychle metu na stranu.

odbočka na laguny - laguna Henionda

Stejně jsem nebyl schopen ujet metr. Kamení se střídalo s pískem a když už to nějak vypadalo, přišly rolety a já jel krokem abych neulomil tím natřásáním nosiče. Turisté stejně z aut více oceňovali, když sem kolo tlačil, neboť jsem pro ně ztělesňoval pravděpodobně Ježíše. Po dvacíti kilometrech sem se doharcoval k první z lagun a jal se fotit plameňáky. Ti jsou hlavním artiklem lagun a je jich tu bezpočet, všech barev a vyznání. Laguny díky minerálům mění počas dne barvu, tudíž jde o divadlo od pána boha. U laguny postávalo snad deset off-roadů čekajíce na turisty. Je vtipné, kterak si místní řidiči terenních aut sednou pospolu na zem a plameňáci jsou jim u prdele. Dáji turistům půl hodiny, pak zařvou "Vamos" a jede se o dům dál. No a k těmhle řidičům si já sedám, abych zjistil informace. Moje kolo vzbudilo tentokráte u laguny větší údiv než plameňáci. Turisté se fotili u kola, za kolem, pod kolem, nosili mi čokoládu, jeden frajer mi dokonce věnoval svoji svačinu a bylo to moc fajn. Až sem čekal, že mezi nás přijde jeden z plameňáků s dotazem, jestli bude focení nebo ne - ať se tam zbytečně nemáchá.

odbočka na laguny - laguna Henionda

Proti vichru jsem se dokodrcal až k druhé laguně Hedionda. Ta jako jediná měla na břehu restauraci a eco hotel za šílené peníze. Vichr nabral šílených obrátek a můj útrpný výraz dohnal jednu z rodin, pozvat mne na oběd. Všichni, včetně řidičů aut do mne hučeli, ať přespím v hotelu, neboť za deset kilometrů mne čeká výstup do 4700metrů a bylo by to lepší z rána. Recepční mi bez milosti řekla, že místo není a pokud by bylo, bude stát pokoj 100$. To byla perda. Seděl sem tedy venku, turisté mne plácali po zádech, usedli do aut... a bylo po všem. Jen já, vichr a pokoj za stovku dolarů. Už, už sem sedal na kolo, že něco málo zvládnu, když zastavilo auto, chlapík se mne optal co a jak a vyloupnul se z něj majitel hotelu. Nahnal mne zpátky, dál mi pokoj za 40bolivijanů, sprchu za 20, já si vypral, opravil věci na kole, čučel přes okno na plameňáky a co chvíli zařval "vivat Bolivia"! Tohle byla opravdická haluz.... Tomu výšlapu ale stejně neuniknu.

více foto zde

Autor: Pavel Kadlíček | neděle 6.1.2013 20:54 | karma článku: 13.01 | přečteno: 611x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Cestování

Martin Faltýn

Letos jako před rokem - Malajsie a navíc Thajsko

Rok se s rokem shledal a nikdy bych nevěřil, že prakticky po roce se znovu podívám do Malajsie a letos také, prvně v životě, do Thajska. A protože dvakrát do stejné řeky opravdu nevstoupíte, věřte mi - bude o čem psát.

29.3.2024 v 8:08 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 0 | Diskuse

Klára Žejdlová

Italské Velikonoce? V mých vzpomínkách to jsou přátelé, rodina…a obžerství

I když to obžerství bylo prokládané dlouhými procházkami. Aby nám vytrávilo. A abychom nasbírali ingredience pro další vaření...

27.3.2024 v 14:48 | Karma článku: 19.92 | Přečteno: 488 | Diskuse

Miroslav Semecký

Nacházíte ve Španělsku? Používáte aplikaci Telegram? Zpozorněte!

Oblíbená komunikační aplikace ve Španělsku končí. Bude vypnuta (zablokován přístup) v řádu několika následujících hodin. Soudce Národního soudu Santiago Pedraz vydal rozhodnutí, ve kterém nařizuje mob..

23.3.2024 v 17:51 | Karma článku: 17.13 | Přečteno: 584 | Diskuse

Jan Vaverka

Bolívie - 6. díl: Den v La Pazu

La Paz je město jako žádné jiné. Dvoumilionová aglomerace sahající až nad 4000 metrů nad moře, ulice jsou strmé, propojené lanovkami, a kolem obrovská kulturní a sociální diverzita.

22.3.2024 v 8:20 | Karma článku: 16.58 | Přečteno: 234 | Diskuse

Aleš Gill

Střípky z KLDR - Díl 26. - Návrat do paralelního vesmíru

Jsou to téměř dva roky od mého posledního článku o KLDR, a téměř tři roky od mé druhé cesty za nejželeznější oponu, jakou si lze představit. A protože informací z KLDR je kvůli uzavřené hranici málo, mohli bychom se tam vrátit.

19.3.2024 v 8:52 | Karma článku: 16.05 | Přečteno: 478 | Diskuse
Počet článků 93 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 726
"..Ahoj. Jmenuji se Pavel Kadlíček. Nikterak nevyčnívám, ani nezapadám. Tam někde v nitru jsem světoběžník, jenž prošel svět snad pětkrát křížem krážem - vždy po zhasnutí lampy na nočním stolku. Pravý světoběžník má mapy v knihovně. Já mám mapy dokonce i na toaletě. Pro všechny případy tam mám i atlas Evropy. Člověk nikdy neví. Jsem ďáblem posedlý cyklista a náruživý muzikant, což je pro duši světoběžníka přímo třaskavá směs. Takto v sedle kola objevuji svět a v hlavě rodí se mi hudba z potěšení. Mé koníčky se vlastně obohacují navzájem. Nestrádám."

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...