Jižní Amerikou na kole - 8. den - Nemohl jsem dočkat a dospat rána

.. cloumala se mnou šílená nervozita. Jsem druhý den bez signálů, nemám žádné zprávy z domova, nikoho to tady nezajímá... a proč by taky mělo? A do toho je mi jasné, že dnes ráno odbočím na prašné cesty a to bude absolutní utrum. Jediné, co mne jaksi drží při životě je jistota GPS lokátoru, který mi zakoupil na cestu Rosťa a díky kterému alespoň mohu každý večer posílat přes satelit svoji pozici, což snad přináší domů trochu uklidnění. Nakoupil jsem tedy věci do foroty, nějaké sušenky, mléko a vodu. Voda, co stála včera 6bol, stála dnes ráno 11bol... ekonomika v těchto místech lítá nahoru dolů a cena je spíše výsledkem dobrého se vyspání, nebo klidu v rodině majitele obchodu. Před hranicí sem tedy najel na odbočku do pekel, ze které nebylo cesty zpět.

26.12.2012 v 18:26 | Karma článku: 14.86 | Přečteno: 852 | Diskuse

Pavel Kadlíček

Jižní Amerikou na kole - 7. den - Spal jsem 10 hodin ..

.. tělo to fakt potřebovalo. Byla přede mnou těžká etapa, na hraniční přechod Tambo Quemado, s Chile. Cesta se měla tlačit ku 4 300 metrům a skoro celou cestu do kopce. Nechal sem si tedy ráno udělat snídani, což obnášelo vajíčko v toustu a café. Vzal jsem si vše sebou do kuchyně a usadil se s místníma k jejich stolu. Snažil sem se nedívat, na čem mi vše vařili, neboť kůže že včerejší lamy byla stále hozená na zemí a na bordel v kuchyni, kde se pářili čerti, by bylo nutné pozvat deratizační jednotku.

26.12.2012 v 14:23 | Karma článku: 13.43 | Přečteno: 781 | Diskuse

Pavel Kadlíček

Jižní Amerikou na kole - 6. den - První noc mimo hlavní město ..

je za mnou .. Putucamaya, slouží jako křižovatka a tudíž to tady žije již ráno. Hotel byl plný řidičů kamiónů, kteří asi mají ve zvyku vychrchlat a vypustit ze sebe všechno již úderem šesté ranní. Bohužel na jediný společný záchod. Pro svoji potřebu musel sem si záchod obskladat na devětkrát toaletním papírem a měl sem chuť přes klozet ještě přehodit prostěradlo s umělé říznutou dírou.

25.12.2012 v 9:00 | Karma článku: 15.44 | Přečteno: 971 | Diskuse

Pavel Kadlíček

Jižní Amerikou na kole - 5. den - A tak se loučím s La Pazem..

.jucháním na folklorním festivale. Loučím se, neboť je na čase. Jako správný neposeda se již vrtím a ošívám. Vĕci jsou již na hromadĕ, kolu dal sem nažrat obroku, uši mám vyčišťené a prdelku máznutou. Vychutnám si poslední noc v civilizaci, neboť hned brzy ráno mne čeká výšlap do 4200metrů, což bude vydatná snídanĕ.

17.12.2012 v 8:56 | Karma článku: 14.25 | Přečteno: 743 | Diskuse

Jižní Amerikou na kole - 4. den - Udělal jsem to

..prostĕ sem to dal, sjel, sešvihal to dolů. Nechal jsem se prostĕ naložit do auta, které mne vyvezlo do skoro pĕti tisíc metrů, nasadil si pujčenou helmu, hadry a kolo pro downhill a pustil se dolů po nejnebezpečnĕjší cestĕ svĕta, neboli Death Road, která se klikatí v departementu Yungas

16.12.2012 v 9:12 | Karma článku: 17.37 | Přečteno: 1008 | Diskuse

Pavel Kadlíček

Jižní Amerikou na kole - 3. den - Něco pro ...

Něco pro kolofily ..tak jsem konečnĕ vrazil kudlu do krabice a vyndal Salsu Fargo na bolivijské svĕtlo boží. Nechybĕlo kupodivu nic, pročež se Konvovo přání - ať zapomenu kola doma, nebo alespoň řídítka,..a že to bude strašná prdel - nevyplnilo. Skoro to vypadalo na profesionalní rozborku a zborku, když tu náhle zádrhel při prvním pokusu projet se po chodbĕ hostelu. Jak praví Vortex tým, nebo můj nejmilejší mechanik Kamil - možná umím na kole šlapat, ale vesmĕs vím hovno.

15.12.2012 v 10:25 | Karma článku: 17.14 | Přečteno: 934 | Diskuse

Pavel Kadlíček

Jižní Amerikou na kole - 2. den - V rámci kampaně..

V rámci kampaně "aklimatizuj se vole, nebo umřeš", naplánoval jsem si pobyt v La Pazu na pĕt dnů. Výška mĕsta pod čtyři tisíce metrů působí blahodárně, ale trošku nudně. Město je v zásadĕ jeden velký bazar a chaos.

14.12.2012 v 16:37 | Karma článku: 15.14 | Přečteno: 888 | Diskuse

Pavel Kadlíček

Jižní Amerikou na kole - 1. den - Byl jsem jako na trní..

...16.hodin čekání na letadlo směr La Paz bylo za mnou a nabírali jsme konečně výšku. Již podle osazenstva v půlnočním letadle se dalo hádat, že La Paz nebude Miami. Na dvě hodiny se pod námi ztratila světla, všude jen pusto pusta tma a já se začal nervózně ošívat.

13.12.2012 v 9:40 | Karma článku: 16.61 | Přečteno: 823 | Diskuse

Jižní Amerikou na kole - Nic

..prostě nic se nemůže rovnat tomu pocitu, když vytáhnul jsem po jedenácti hodinách letu roletku u okna letadla. Pomalu se rozednívalo, dole končila neprostupná vrstva pralesu a na obzoru se objevily Andy a náhorní plošiny. Peru bylo v tu chvíli na dohled a ta odlišnost od všeho, co jsem doposud viděl, mne donutila objednat si ještě jedem džem od palubního personálu.

11.12.2012 v 22:38 | Karma článku: 12.93 | Přečteno: 921 | Diskuse

Jižní Amerikou na kole ... odlet

Odstartováno. Výstřel z pistole a tradaaa. Neříkám,že jsem nebyl v autě u Konvy nervózní, když stáli jsme v kolonách na dálnici a čas odletu z Vídně se blížil. Neříkám to a ani to netvrdím. Konva má prostě podlahu v autě plnou mých okousaných nehtů. Ale to se vysaje a zbytek odnese čas. bůh prostě chtěl, abych to letadlo stihnul a tak mi dal zelenou. Přišlo loučení, které mám s Pajinou již naučené. Teda skoro naučené. Řekneme si, jak se milujeme a to stačí. My totiž oba víme, že na tohle slova nejsou. Ani jsem se tedy neotáčel, stejně jako jsem se nepodíval naposled na Amálku. Bulel bych. A co.... chlapi bulet můžou.

11.12.2012 v 9:50 | Karma článku: 14.19 | Přečteno: 1238 | Diskuse

Pavel Kadlíček

Kanadou na kole - Epilog ?

Očkakáváte-li epilog, zakončení či podpis k mé cestě, asi se tak úplně nedočkáte. Žádný výrazný to nápis na náhrobku Canadabike nehledejte. Já tu cestu totiž ještě vnitřně neukončil. To ještě potrvá...

18.9.2010 v 11:51 | Karma článku: 9.75 | Přečteno: 1078 | Diskuse

Pavel Kadlíček

Kanadou na kole - 110. den - Nechci dát najevo..

..že jsem nervózní.. To rozhodně ne. Ale asi mi to moc nejde, neboť se Marie i Anthony permanentně usmívají.. Anthony mne naprosto konsternuje prohlašením u kávy: "volal sem na letiště, v kolik můžeme dorazit na check-in s kolem a říkali, že klidně 4 hodiny před odletem".

16.9.2010 v 20:37 | Karma článku: 11.09 | Přečteno: 1016 | Diskuse

Kanadou na kole - 109. den - Jen co otevřu oči

slyším zmatené dupání a nervozitu procházející domem.. Dcera Anaise se loučí s rodinou odletem na školu do Bruselu a její uspěchaný odlet vlastně startuje můj den. Je milé sledovat u snídaně, kterak si z odletu dcery Anthony a Marie skoro nic nedělají, ba naopak se na sebe přemile culí a dělají různé kukuče..

15.9.2010 v 21:00 | Karma článku: 8.61 | Přečteno: 933 | Diskuse

Pavel Kadlíček

Kanadou na kole - 108 .den - Společná snídaně na zahradě…

... jen ukazuje, že anděl strážný se na mě nevykašlal. Jsem totiž záhy naložen do kabrioletu Porsche a provážený po městě jako guvernér. John pro mě udělal maximum – přesně jako správný hostitel.

14.9.2010 v 7:39 | Karma článku: 10.00 | Přečteno: 848 | Diskuse

Kanadou na kole - 107.den - Finále je přede dveřmi a za třemi kopci

.. od časného rána sem nedělal nic jiného, než že jsem práskal jednu fotku za druhou, neboť v sedm ráno byl Cape Spear jen a jen můj. V dáli jsem sledoval úžinu vedoucí mezi skalami do přístavu v St. John ́s a hledal jsem ten vhodný okamžik sednout na kolo... a prostě TO DORAZIT!

12.9.2010 v 23:48 | Karma článku: 7.39 | Přečteno: 796 | Diskuse

Pavel Kadlíček

Kanadou na kole - 106. den - Je na čase ukončit putování po stezce…

nádhery je sice na rozdávání, provizorní batoh mi zcela masakruje tělo a nedostatek jídla ničí prožitky. I přes ono rychlé rozhodnutí a ukončení – trvalo mi půl dne, než jsem dorazil do první osady. Pak jen stačilo vztyčit palec a zastavilo první auto.

11.9.2010 v 22:58 | Karma článku: 10.70 | Přečteno: 887 | Diskuse

Pavel Kadlíček

Kanadou na kole - 105. den - Bolest v nohou…

... je až nesnesitelná. Bolest v zádech z nošení batohu je šílená a hlad je ukrutný. Takové jsou pocity z dalšího dne na stezce. Přesto jdu s úsměvem, neboť za každou zátočinou se otevírá nový – ještě úchvatnější pohled než doposud.

9.9.2010 v 21:41 | Karma článku: 9.32 | Přečteno: 902 | Diskuse

Pavel Kadlíček

Kanadou na kole - 104. den - Loučím se Holyroodem…

... prudkým stoupáním na transkanadskou dálnici. Od půlky kopce jsem se zaměřil na potůček neurčité barvy a kapaliny směřující z kopce dolů... Tlačení kola mi zabralo dost času vytvářet teorie o vzniku toho potůčku. Veškeré teorie byly zcela liché.

8.9.2010 v 21:23 | Karma článku: 12.58 | Přečteno: 836 | Diskuse

Pavel Kadlíček

Kanadou na kole - 103. den - Fakt mi to nepřipadá příliš zábavné…

... tlačit obludu po dálnici směr „cíl“. Nic nevidím, nic neprožívám... jen tlačím a bojuju... A okolo stromy. Místní mi radí, abych dálnici neopouštěl, neboť v mém případě je to jediná šance, kterak zvítězit nad zvlněnou krajinou.

7.9.2010 v 7:39 | Karma článku: 8.14 | Přečteno: 852 | Diskuse

Pavel Kadlíček

Kanadou na kole - 102. den - Není to až tak strašné...

... tím mám na mysli pěško-kolo šlapání. Řidiči na mě troubí, což oceňuji... Alespoň tedy doufám, že je to na znamení obdivu a ne za znamení, že jsem debil, co zavazí na cestě.

6.9.2010 v 6:15 | Karma článku: 7.24 | Přečteno: 756 | Diskuse
"..Ahoj. Jmenuji se Pavel Kadlíček. Nikterak nevyčnívám, ani nezapadám. Tam někde v nitru jsem světoběžník, jenž prošel svět snad pětkrát křížem krážem - vždy po zhasnutí lampy na nočním stolku. Pravý světoběžník má mapy v knihovně. Já mám mapy dokonce i na toaletě. Pro všechny případy tam mám i atlas Evropy. Člověk nikdy neví. Jsem ďáblem posedlý cyklista a náruživý muzikant, což je pro duši světoběžníka přímo třaskavá směs. Takto v sedle kola objevuji svět a v hlavě rodí se mi hudba z potěšení. Mé koníčky se vlastně obohacují navzájem. Nestrádám."