Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jižní Amerikou na kole - 11. den - V noci se na mne přišli podívat

..všichni psi z vesnice. Očichali prázdnou misku, nakoukli do stanu, čichli si ke mne a znechuceně odešli na čistý vzduch. Snažil sem se vstát již po šesté, neboť sem zjistil, že spousta vesničanů má za zídkou - kousek od mého stanu své místo, pro vykonání všech potřeb. Museli být strašně nervózní z mého stanu na jejich cestě za štěstím. Prostě jako by vám někdo postavil jeřáb na chodbě vedoucí k otevřené toaletě.

Naložil sem tedy sám sebe na kolo a viděl protější pohoří, které oddělovala bažina ze saláru. Ptal jsem se kolemjdoucího, který již šel z kádění, jak se dostat do vesnice Salinas. Vyřknul to, co jsem nechtěl slyšet, a sice, že normálně je to přes ztvrdly salár deset kilometrů na protější silnici, která mne zavede do Salinas, ale teď bych se v tom bahně utopil a musím tedy vše vzít oklikou 35km, abych dojel na to samé místo. Nebylo zbytí. Objížděl sem půl saláru a jediné,co mi zpříjemňovalo prokletí bylo, že všude rostly kaktusy.

Jako v nějaké westernovce. Musel jsem překonat průsmyk a vytlačit tak kolo skoro do 4000metrů po kamení. Nahoře v průsmyku se otevřel úžasný pohled. Za zády sem viděl Salár de Coipasa a před sebou Salár de Uyuni. Z toho pohledu se zatočila hlava. Uvědomil sem si, co sem přejel, ale hlavně, co mne ještě čeká. Sjel sem tedy do Salinas, což bylo poslední místo, kde se dalo nakoupit. Dal jsem si flaksu z lamy, sodovku, dokoupil potřebné a jen tak zkusmo zkusil vzít do ruky telefon visící v obchodě a zavolat domů. A ono to opravdu fungovalo, byl jsem štěstím bez sebe. Ta představa, že telefonní dráty nade mnou vedou až ke mne domů... Stačí sednout na kolo a kopírovat dráty a sloupy a jsem za chvilku doma! Kecy!

Vyrazil jsem do vesnice Jiriri, která měla byl po dvacíti kilometrech přímo na břehu Saláru de Uyuni a dle zpráv tam mělo být ubytování. Po pár kilometrech se mi ale počalo bořit kolo a nánosy bahna byly tak šíleně, že sem byl v koncích. Věděl sem, že pokud nenajedu na Salár tak nemám šanci najít jinou cestu. Zničehonic jelo mým směrem tereni auto a hravě si s bahnem řadilo. Stoupnul sem mu tedy do cesty a rukama nohama a polibkem sem se ho snažil přesvědčit, aby se mnou projel bahnitou zátoku na druhou stranu. Nechtěl a nechtěl, až najednou zjistil, že sedím vedle něj. Mávnul tedy rukou a rozjel se. Byla to nejosudovější chyba na cestě. Po desíti kilometrech bylo bahno horší a horší a já se ho snažil přesvědčit ať se vrátíme. Říkal jen " sí,sí" a valil si to dál. Auto lítalo že strany na stranu až najednou zůstalo stát uprostřed bahnité laguny a byl konec. Vyzuli jsme se a začali nosit kameny, které volně ležely v bahně. Pomoci dvou zvedáku jsme se snažili auto zvednout, ale to padalo hlouběji a hlouběji. Snažil sem se zjistit, jestli volal o pomoc a on "si,si". Byl jsem kompletně od bahna, po sedmi hodinách mi byla zima a na břeh to bylo tak dva kilometry. Snažil se mne uklidnit, že přijede traktor..... možná. Nebylo zbytí. Sundal jsem kolo z auta, ověšel se nákladem a naboso ve slipech se snažil protáhnout kolo přes bahnitá pole. Trvalo to skoro dvě hodiny a slunce již zapadalo, když sem sebou praštil na břehu. Úplně od bahna, kolo nepojízdné a myšlenky na sebevraždu. Bylo mi jasné, že do ubytování nedojedu a tak jsem si postavil za vesnici stan. Našel sem kohoutek z vodou a při čelovce umýval sebe i kolo jako mýval. Zjistil sem, že když si na tělo od bahna obleču tepláky a mikinu a vlezu do spacáku, tak je ráno bláto z těla pryč. Zázrak?.? Asi ano.... bůh existuje!

více foto zde

Autor: Pavel Kadlíček | sobota 29.12.2012 20:20 | karma článku: 15,19 | přečteno: 980x
  • Další články autora

Pavel Kadlíček

Jižní Amerikou na kole - 66. -68. den

Loď odplouvala v devět .. tudíž bylo nezbytné nechat se probudit v šest. On mi vlastně ten budík ani drnčet nemusel, neboť ve stanu byly přijatelné dva stupně a vše na mém těle již bylo stejně vzhůru zimou. Zároveň se mnou brčel budík i izraelskému páru, který mi v kuchyni vysvětlil, že vstávají tak brzy hlavně proto, že v Porveniru - kam směřuje moje loď, se dnes odehrává obrovská slavnost, kam budou zajisté směřovat stovky lidí, neboť je sobota a navíc je to slavnost převážně o žrádle. Tudíž popadli batohy a prchli do přístavu rezervovat si místa. To mne trošku zneklidnilo a misku s dulce de leche jsem vylízal třikrát rychleji.

28.2.2013 v 22:22 | Karma: 16,74 | Přečteno: 689x | Diskuse| Cestování

Pavel Kadlíček

Jižní Amerikou na kole - 63. -64. den

Vichr, který si vzal půl dne dovolené.. ..se vrátil do práce v jednu ráno. Dvakrát mi zatřepal stanem na pozdrav a pak to začalo. Byl jsem venku asi pětkrát, abych upevnil stan. Už mi došly kolíky, tudíž jsem na sebe navazoval různé špagáty a kotvil stan k dětské houpačce. Síla vichru mi tahala sopel, slzy a sundávala tepláky. Kdyby jelo kolem auto, asi by byli krápet vyplašení, vidět chlapa v jednu ráno s kalhotama na půl žerdi, kterak s provazem v ruce objímá dětské houpačky.. No pro klidnější spánek nebylo jiné možnosti. Když jsem se ráno probudil, byl vichr pořád v plné síle. Moji argentinci již byli na nohou s úsměvem, že je to vítr na naší stranu. Chtěl jsem vyrazit co nejdříve v jejich stopách, ale složit stan ve vichřici - to by mohla být další hra Erne Rubbika - který vynalezl Rubbikovu kostku.

27.2.2013 v 20:20 | Karma: 15,16 | Přečteno: 399x | Diskuse| Cestování

Pavel Kadlíček

Jižní Amerikou na kole - 60. - 62. den

Budik zachrcel v pet rano....a ja okamzite a strelhbite vyrazil ze stanu. K memu zdeseni do uplne tmy a uplneho ticha. Zadny horolezecky srumec, zadne macky, cepiny, hole ani slunce v rozbresku. Jen tma, ticho a chrapani vukol. V tu chvili jsem byl asi nejnadrzenejsi horolezec Jizni Ameriky. Zalezl jsem tedy do spacaku, ale po pul hodine jsem neodolal, udelal si cafe, popadnul nachystane veci a vyrazil.

26.2.2013 v 21:20 | Karma: 17,52 | Přečteno: 783x | Diskuse| Cestování

Pavel Kadlíček

Jižní Amerikou na kole - 57. - 59.den

Dnešek by se dál nazvat.. "O ledovci Perito Moreno", neboť jiný název by sem snad ani nepatřil. Bylo by nepřístojné, abych sem zařadil tuctové zážitky běžného dne, jako je například café, sprchování, kakání, chození po obchodech atd., když mi život a zvláště příroda složili k nohám zážitek v podobě největšího ledovce Petito Moreno. Stačí fakta: délka 30km, šířka 5km, výška 60m...

17.2.2013 v 21:13 | Karma: 16,65 | Přečteno: 574x | Diskuse| Cestování

Pavel Kadlíček

Jižní Amerikou na kole - 54. - 56.den

V noci začalo pršet.. ..a ráno to nevypadalo o nic lépe. S vědomím proměnlivosti jsme vyčkávali ve stanech a dočkali se. Bylo ještě hůř!.. I tak jsme vyrazili na plánovaný výšlap na ledovec. Cesta vedla ostře nahoru a já měl co dělat, abych to neotočil... ostře dolů. Spal jsem možná tři hodiny a měl jsem natolik špatné sny, že mě to rozladilo do extrému. Čím víc jsme se blížili k ledovci, tím více o sobě dávalo slunce vědět... a nahoře jsme dostali slunečné pohlazení naplno. Všichni jsme si posedali tak nějak o samotě, každý sám za sebe a čučeli na ten zázrak přírody. Já to prostě nechápu... V Evropě kvůli tomuhle pohledu jede člověk na tři místa a vystojí frontu a tady jsou ledovce asi jako kamení u cesty. Přesto dokáží vyrazit dech i otrlému. A tak jsem čuměl na tu nádheru a uvědomoval si svoji malost... a taky to, že mám hlad jako hovado.

14.2.2013 v 9:00 | Karma: 13,77 | Přečteno: 530x | Diskuse| Cestování
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nejsem nominována na eurokomisaře, řekla v debatě pro studenty Nerudová

26. dubna 2024  5:42,  aktualizováno  9:52

Přímý přenos Šest kandidátů pro volby do Evropského parlamentu přijalo účast v debatě Zavolíme!, která je...

Tohle je nenávist, řekl o protestech za Gazu Trump. Kampus stále nevyklidili

26. dubna 2024  9:29

Kolumbijská univerzita v New Yorku odložila ultimátum, podle něhož měli protestující propalestinští...

Byl na vozíku, po výměně kyčlí běhá, trénuje na maraton. Pomáhá mu konopí

26. dubna 2024  8:58

Jakub Kryšpín pracoval, dálkově studoval vysokou školu, měl plány do budoucna. Ty ale v roce 2006...

Z mrazu konečně do tepla. Už dnes bude 17 stupňů, o víkendu i přes 20

26. dubna 2024  8:21

Chlad a mráz zřejmě končí. Meteorologové avizují už na pátek teploty přes patnáct stupňů, o víkendu...

Velvyslanectví Thajského království
Political, Cultural and Economic Affairs Assistant

Velvyslanectví Thajského království
Praha
nabízený plat: 34 310 - 39 458 Kč

  • Počet článků 93
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 726x
"..Ahoj. Jmenuji se Pavel Kadlíček. Nikterak nevyčnívám, ani nezapadám. Tam někde v nitru jsem světoběžník, jenž prošel svět snad pětkrát křížem krážem - vždy po zhasnutí lampy na nočním stolku. Pravý světoběžník má mapy v knihovně. Já mám mapy dokonce i na toaletě. Pro všechny případy tam mám i atlas Evropy. Člověk nikdy neví. Jsem ďáblem posedlý cyklista a náruživý muzikant, což je pro duši světoběžníka přímo třaskavá směs. Takto v sedle kola objevuji svět a v hlavě rodí se mi hudba z potěšení. Mé koníčky se vlastně obohacují navzájem. Nestrádám."